Hooked on that big flashing questionmark!

Jag grubblar. Fast att jag lovat mig själv att inte göra det så är jag nu här fast i surrande tankar. Om herr A. För att han sa något som fick mig att undra... Vad vi egentligen har... Eller gör.
Vi mös i hans soffa igårkväll då han sade: "Jag får nästan dåligt samvete för alla killar som INTE får vara med dig." Jag blev helt paff och satt tyst lite för länge och bara tittade ner i hans ögon. Hans vackra, lysande ögon... Måste sett ut som ett frågetecken. Och ganska nervöst sådant. Min första impuls var att säga något i stil med att det väl inte finns något som hindrar mig från att vara med andra men... Det vore ju faktiskt en ren och skär lögn just nu. HAN hindrar mig. Han är så fantastiskt vacker, mysig, rolig och intelligent att jag gått och blivit blind för andra. Och jag HATAR det! Det är inte vad jag vill ha.

Det slutade med att jag efter en alldeles för lång tystnad slätade över det hela med ett "Ja, du har säkert väldigt dåligt samvete över detta" varpå han skrattade och sa "Nej, egentligen inte." Sen hånglade jag upp honom.

Vad fan är det här? Jag fattar inte. Hela jag känner mig som ett stort frågetecken just nu. Jag vill bara släppa det. Låta det gå som om det inte bekom mig. Men det GÅR ju inte. Det blev alldeles för många följdfrågor för min del. Tjejer har en tendens att överanalysera saker. Killar är oftast inte så komplicerade som vi tror. Och ibland är de så fullkomligt komplicerade att det kan kräva ett samtal på timmar för att egentligen komma fram till vad de menar. Jag vet inte i vilket fack jag ska placera detta.

VAD menar karln?

Är vi exklusiva med varandra? Är det SAGT så? Jag var under intrycket att det var precis tvärtom. Att det var en av anledningarna till att vi inte ska vara tillsammans. Att man FÅR träffa andra även om man kanske för stunden inte vill?
Det var en så konstig sak att säga. Out of the blue. Från ingenstans. Så nu snurrar det runt såhär:

-Han ville bara se min reaktion för att veta om jag träffat någon annan. (Bad, bad, bad reaction on my part in that case)
-Han ville ta upp ämnet i syftet att komma överens om något. (Ännu en gång en dålig reaktion från min sida då jag inte snappade upp tråden)
-Han bara sa något han kände för utan att tänka sig för vad han egentligen sa. (Men den efterföljande tystnaden och blicken som följde fick mig att känna att han ville ha ett svar. Alternativt fick han panik för att han insåg i samma stund som mig vad han sagt och inte visste hur han skulle rädda situationen.
-Han vill helt enkelt fiska efter om jag träffar andra. (För att veta om han kan träffa andra eller av svartsjuka kan jag inte svara på)

Finns det fler alternativ?

Jag fattar inte vad jag ska göra med den här karln. Han är trubbel för mig. Känner det i hela kroppen. Han är så ofantligt vacker. Kom på mig själv med att sitta och beundra honom när vi egentligen skulle se True Blood. Jag smälter i hans närvaro. Fullkomligt. T.o.m min syrra har snappat upp att det här är något utöver det vanliga i mitt liv. Att en HAN kommer in och får så fantastiska lovord redan från början från mig. Det här kan gå käpprätt åt helvete för min del. Jag är helt lost i den här grabben. Det kan förstås ha att göra med hans fantastiska komplimanger. Å andra sidan är jag fullständigt livrädd för hans komplimanger då de är alldeles för många för att det ska vara möjligt. Jag är ju inte den där fantastiska kvinnan han pratar om. Det är inte möjligt. Jag tror inte att hon existerar.

Jag panikar ur. Och hade jag inte varit totalt trollbunden av honom hade jag flytt. Men jag sitter fast i en sådan enorm fascination. Jag kan inte hålla mig borta. När jag är där hos honom i hans famn... Hans stora, trygga famn... då finns det ingenting annat. Jag vill bara stanna tiden och var där. Där och ingen annanstans. Jag önskar att jag kunde lämnat den känslan när jag lämnade honom imorse. Men det blir jävligt svårt när han några timmar senare skickar ett rart sms som följs av flera andra. Han sjunger till mig när vi tittar på True Blood. "When you came in the air went out" Och det är så jävla corny att jag inte kan annat än att älska det. Ta emot ännu en komplimang. Fastna ytterligare. I am hooked! Fuck!

Kommentarer
Postat av: Ems,

Min första tanke var att han sände en tanke till all världens män som inte får chansen att vara med dig :) alltså, så många du dissar, eller rentav aldrig ser - och som då går miste om dig. Vilket är rätt gott betyg måste vi väl också konstatera ;)



ytterligare en teori mest... kanske bara snurrade till saker mer nu?

2009-08-31 @ 20:06:10
URL: http://windhen.blogg.se/
Postat av: Justify

:) Det är en tanke värd att begrunda. Något sådant har han sagt förrut. Det här kändes mer riktat som att han "stulit" mig. Jag har försökt gå igenom vad han verkligen uttryckte som fick mig att reagera såhär. Om det var något litet ord, ett ansiktsuttryck eller en betoning. Det var ju något som fick mig att "hajja" till i motsats till förra gången men jag blir inte klok på VAD.



Jag lovar att du inte kan göra det rörigare. Fler hjärnor är bättre än en!

2009-08-31 @ 21:35:09
URL: http://justifymylove.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Eller så är det väldigt enkelt. Han tycker du är en underbar tjej och skulle "skoja" till det lite genom att säga en sån grej. Han är stolt över att vara med dig, träffa dig.(Du verkar ju rätt bra ;))

Svårare än så behöver det inte vara.

2009-08-31 @ 22:51:06
URL: http://kajsa-neverregret.blogspot.com
Postat av: Simmelimaka

Du!

Tror att det är så enkelt att han faktiskt tycker om dig. Och han valde ett litet roligt sätt att förklara det på. Tror nog att han blivit kär. Faktiskt.

2009-09-01 @ 11:35:32
URL: http://kuckelikaka.blogspot.com
Postat av: Stormen

Alltså.



Fråga? Enklare än så blir det inte. :)

2009-09-01 @ 12:35:16
URL: http://doinithardcore.blogspot.com
Postat av: Justify

K: Ja, en överanalys vore ju inte första gången man gör :P



Sim: Möjligheten finns såklart. Men jag förstår bara inte hur mannen med allt en kvinna vill ha skulle kunna känna sig nödgad att lägga fram det så skämtsamt.



Stormen: Fråga? Är du galen, kvinna? Då får jag ju ett svar jag måste ta ställning till. Här görs inga ställningstaganden. Än...

2009-09-02 @ 18:41:27
URL: http://justifymylove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0