Kvarterskrogen - tabu?

Det blir till att lägga sig tidigt ikväll. Målet är att komma ifrån jobbet i rimlig tid imorgon. Då måste jag såklart vara på plats i god tid på morgonen.
Sen blir det middag ute med en väninna. Speciellt sent kommer det nog inte bli med tanke på att hon är gravid. Dessutom har hon valt ett ställe som jag gärna inte blir långvarig på. Vad hon valde? Kvarterskrogen. Jodå, det är sant. Av någon anledning så är den här kvarterskrogen allmänt accepterad utav ungdomar och uppvuxna i området... Jag kan inte förstå varför. Har själv alltid ansett att kvarterskrogar är lite tabu för folk under fyrtio. Men men... Det kan ju vara jag som är lite väl fyrkantig på den fronten.

Det är bara att finna sig. Den gravida kvinnans ord är min lag. Men så fort hon har klämt ut den där slembollen - då jävlar blir det andra bullar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0