Annorlunda singel

Idag har jag legat i sängen hela dagen. Sett framemot det här hela veckan. Att bara få vila och vara.
Ligger i sängen och tittar på Heroes.

Tänker på hur annorlunda det känns att vara singel den här gången... Jag brukar inte ha något emot singellivet.
Brukar tycka att det är riktigt roligt i början. Efter ett tag tröttnar jag dock på alla dessa efterhängsna, korkade killar som syns där ute. Det finns alldeles för många av den dåliga sorten.

Jag är trött redan nu. Och det har inte ens gått en månad.
Funderar på om det kan bero på omgivningen. Så många av mina vänner som har barn, eller är gravida. Sambos.
Och här är jag. Tycker alltid att gräset är grönare på andra sidan. Tröttsamt.
Igår kom jag på mig själv med att tänka på hur mysigt det vore att vara kär igen. Sådär innerligt kär... i en bra kille. Intalade mig att nästa bra kille ska jag behålla. Låta bli att hitta fel och lära mig att uppskatta.

Jag verkar inte kunna bestämma mig för hur jag vill att livet ska se ut. Frustrerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0